Keukenneusje in Rome – Reisverslag – Dag 3 en 4

Colosseum Rome 2019

In het vorige deel van mijn reisverslag over Rome, kon je al een uitgebreid lezen over ons bezoek aan het Vaticaan en een unieke avondrondleiding in de Vaticaanmusea. En ondanks dat we al veel van de stad gezien hebben, was er zeker ook op de laatste twee dagen nog genoeg te zien en te doen in Rome. Met eerst nog een klein hoogtepuntje: een bezoek aan het Colosseum.

Dag 3 – Colosseum en Forum Romanun

Helaas regende het de derde dag. Na een snel ontbijtje zijn we naar het Colosseum gelopen, maar ook als je al kaartjes hebt gekocht, moet je toch nog lang in de rij staan. Vooral dat in de rij staan in de regen was echt niet fijn. Na 40 minuten in de regen staan, vond mijn regenjas het wel voldoende en begon die ook te lekken en dan is het koud hoor… Maar we hebben natuurlijk wel gewoon het Colosseum bezocht, wat ook een indrukwekkende ervaring is en het voordeel van de regen was wel dat het minder druk was dan normaal. Om je hier toch een mooie foto te laten zien van het Colosseum heb ik een beetje vals gespeeld en een foto gekozen die ik een dag eerder heb genomen, toen het nog mooi weer was haha.

Colosseum Rome 2019

Even opdrogen

Vervolgens zijn we weer even terug gegaan naar het hotel om op te drogen en onze jassen te föhnen haha. Ook hebben we toch maar parapluutjes gekocht, zodat we de rest van de vakantie nog een beetje droog door Rome konden wandelen.

Met de tickets van het Colosseum kun je ook naar het Forum Romanum en Palatine Hill. Dus daar hebben we de rest van de ochtend / begin van de middag doorgebracht. Daarna zijn we voor lunch een pizza gaan eten.

Palatine Hill en Forum Romanum

Gelukkig was het inmiddels ook weer droog geworden, dus we zijn nog even wat gaan wandelen door de stad. Eerst zijn we langs de Trevi Fontein gelopen, die nu gelukkig wel aan stond. Dus daar hebben we nog even wat fotootjes kunnen maken. Verder zijn we nog even wat gaan winkelen, om nog wat souvenirtjes te kopen.

Delicious food, again!

Tegen het einde van de middag/begin van de avond gingen we weer naar het restaurant Rifugio Romano. Het was immers Jordan zijn verjaardag en hij wilde graag weer de vegan tiramisu als toetje. En omdat het weekend was, konden we later op de avond zonder reservering daar echt niet meer terecht. Ik ging deze keer voor de risotto en Jordan koos voor een pasta.

Dag 4 – Laatste dag in Rome

Omdat de stad zo compact is, hebben we de in drie dagen eigenlijk wel alles gezien wat we in het meest centrale deel van de stad wilden zien. Daarom gingen we deze laatste dag een stukje verder uit het centrum. Maar eerst gingen we ontbijten, omdat ons favorietje ontbijt tentje dicht was, namen we bij een barretje iets verderop een koffie en soort grote krakeling to go. Verder hebben we nog wat stukken pizza Bianca gehaald bij het pizzatentje waar we eerder deze vakantie ook stukken pizza hadden gehaald.

Circus Maximus Rome 2019

Thermen van Caracalla

Jordan had gezien dat er richting het zuiden een ruïne was van een badhuis en dat leek hem wel gaaf. Dus we zijn daar naartoe gelopen. Het was al met al een wandeling van een uurtje, waarbij we nog langs de Trevi Fontein en het Circus Maximus kwamen. Het badhuis, Thermen van Caracalla, was trouwens inderdaad heel overweldigend. Het is echt een groot complex en veel staat er nog overeind. Echt heel gaaf om te zien.

Thermen van Caracalla - Rome 2019

Vervolgens zijn we weer richting het Colosseum gelopen om nog wat laatste foto’s te maken daar en we zijn nog wat gaan shoppen.

Laatste avondmaal

Uiteindelijk zijn we tegen het einde van de middag weer richting ons favoriete restaurantje, Rifugio Romano gelopen. We wilden namelijk een beetje op tijd terug zijn bij het hotel, zodat we nog op ons gemak alles konden inpakken. De volgende moesten we namelijk alweer vroeg richting het vliegveld.

Bij het restaurant aangekomen bleek het zo druk dat we nog even moesten wachten op een tafeltje. Ik kon die avond niet kiezen tussen lasagne of pizza, maar uiteindelijk heb ik het allebei gegeten. De lasagne was niet heel groot. Dus in plaats van een voorgerecht namen Jordan en ik allebei de lasagne. En als hoofdgerecht deelden we een pizza. Het toetje werd natuurlijk weer tiramisu. Zo lekker en goede afsluiting van deze heerlijke mini-vakantie.

Voor een uitgebreid verslag van alles wat we hebben gegeten en alle eet-foto’s verwijs ik je graag naar dit artikel: Vegan in Rome.