Reisverslag Londen – Dag 2 – Musea en Shoppen in Londen

Hamley's Londen

Vanochtend wat vroeger wakker dan gepland. We moeten er denk ik nog een beetje aan wennen dat het in Engeland een uur vroeger is dan in Nederland. Omdat het vandaag 1 mei, May Bank Holiday is, zijn veel restaurantjes wat later open dan normaal. We moeten dus nog even wachten voor we op pad gaan voor een ontbijtje.

Pannenkoeken als ontbijt

PancakesIn de buurt van ons hotel is genoeg keuze voor als je wilt ontbijten. Wij komen uiteindelijk terecht bij het restaurantje Toi&Moi waar we pancakes hebben gegeten. En de koffie was ook erg goed. ‘Ik wil elke dag pancakes als ontbijt’, was mijn vriend zijn reactie. Maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan hoor, haha.

Natural History Museum

Met goed gevulde buikjes van het ontbijt, zijn we op weg gegaan naar het Natural History Museum. Dit is een museum met tentoonstelling over verschillende soorten dieren. Het meest beroemd is de collectie dinosaurusskeletten. Daar zijn we dus ook als eerste naartoe gegaan en het was erg indrukwekkend.

Natural History Museum, Londen

We hebben ook nog alle andere collecties bekeken. Maar het museum viel ons wel een beetje tegen. We hadden eigenlijk verwacht dat het een statiger museum zou zijn, maar veel van het gebouw is weggewerkt achter stellingen, waardoor je weinig meekrijgt van het gebouw, wat eigenlijk heel erg mooi is. Wat ook niet meehielp natuurlijk is dat de mooiste zaal van het museum is gesloten van voor verbouwing.

Science Museum

Omdat het een vrije dag was in Engeland, was het ook erg druk in het museum. En dat was minstens zo erg in het volgende museum waar we naartoe gingen: het Science Museum. Hier zijn we echt maar heel kort binnen geweest, omdat het echt heel erg tegenviel. Het was veel minder wetenschappelijk en ‘techy’ dan we hadden gehoopt.

Royal Albert Hall

Het Natural History Museum en het Science Museum liggen naast elkaar. Vlakbij deze musea is ook de bekende concertzaal, Royal Albert Hall. Dit is een erg mooi gebouw, dus we zijn nog even daarheen gelopen om foto’s te maken. Helaas wordt de Royal Albert Hall verbouwd en is een groot deel van het gebouw ingepakt..

Pie eten in Covent Garden Market

Steak and Stout PieHierna zijn we met de metro naar Covent Garden Market gegaan. De Covent Garden Market is een versmarkt en in de hallen waar de markt plaatsvindt, zijn ook diverse restaurantjes gevestigd. Wij zijn naar de Battersea Pie Station gegaan, om daar een pie als lunch te eten. Ik had een Steak & Stout Pie en mijn vriend een chicken & mushroom pie. Erg lekker en qua smaak vergelijkbaar met een gevuld pasteitje.

Shoppen en souvenirs

Na de lunch zijn we een beetje gaan shoppen. We zijn eerst naar de Forbidden Planet geweest. Dit is een merchandise winkel gericht op series en films. Mijn vriend kon hier zijn haar ophalen en heeft dan ook een paar leuke souvenirs gekocht.

Engels kookboekOp weg richting ons hotel, om de souvenirs te droppen, kwamen langs de grote boekwinkel Foyles. Hier moest ik natuurlijk even naar binnen. Ik heb hier een kookboek gekocht met allemaal gerechten uit de verschillende regio’s van Engeland. Genoeg inspiratiemateriaal weer voor dit blog!

Nadat we de spullen naar onze hotelkamer hebben gebracht, zijn we opnieuw naar de M&M Store gegaan. Deze winkel is echt een gekkenhuis, meerdere verdiepingen met M&M’s spullen. Kleding, mokken, servies etc. En natuurlijk M&M’s in alle kleuren van de regenboog. Het ruikt er dan ook heel intens naar chocolade. Maar het is wel zeker een belevenis die je moet meemaken als je in Londen bent.

M&M Store, Londen

We wilden eigenlijk ook nog even naar de Legowinkel, maar de rij die daarvoor buiten stond was zo lang, dat we dat maar niet hebben gedaan.We zijn nog wel in de Kingdom of Sweets geweest, een enorme snoepwinkel, met voornamelijk heel veel Amerikaans snoep.

Omdat we toch al aan het shoppen waren, zijn we meteen maar doorgelopen naar de Oxford Street, waar we in de Superdry Store (4 verdiepingen!). Hamley’s (een speelgoedwinkel van 5-verdiepingen) en de Nike Store zijn geweest.

Hamley's Londen

Veel Braziliaans vlees!

Van al dat shoppen hadden we honger gekregen en het was inmiddels al best laat geworden, dus tijd voor avondeten. Mijn vriend had zijn oog al laten op een Braziliaans Steakhouse (Rodizio Preto) vlakbij het hotel. Dus daar zijn we naar toe gegaan. Dit is trouwens echt een aanrader. Je betaalt een vast bedrag, waarvoor je onbeperkt mag eten. Voor de bijgerechten, heeft het restaurant een buffet. Voor het vlees komen de koks gewoon langs je tafel met een spies vol vlees. In totaal hebben ze zestien verschillende soorten vlees, maar zoveel hebben we niet gegeten. We hebben er denk ik 7 of 8 gehad.

Ook hebben ze er erg lekker Braziliaans bier.

Brahma Bier

Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel. We hebben nog even plannen gemaakt voor de volgende dag en toen naar bed.