Reisverslag Londen – Dag 1 – Heel veel eerste indrukken

Buckingham palace

We waren vorige week op citytrip in Londen. Een minivakantie, waar we de afgelopen maanden erg naar uitgekeken hebben. En natuurlijk hebben we ons heel ijverig voorbereid en een uitgebreide lijst gemaakt van dingen om te doen. Op de eerste dag hebben we al meteen heel veel van ons lijstje kunnen schrappen, want de afstanden tussen de grote bezienswaardigheden zijn eigenlijk veel kleiner dan gedacht. En ons hotel ligt heel centraal in Soho. Op nog geen 5 minuten lopen van Piccadilly Circus. Hulde voor mijn vriend voor het uitzoeken van deze super goede locatie!

Hotel Z Soho – Fijn, maar klein

Het hotel zelf is ook nog eens erg goed. Gewoon heel netjes en schone kamer en goede service. De kamers zijn wel erg klein. Er past alleen een klein badkamertje, een tweepersoonsbed en een barretje langs de muur om wat spulletjes op te zetten in. Er zijn geen kasten om kleding in te leggen. Dus dat is wel even wennen. Maar ook dat heeft wel wat en we zijn toch eigenlijk alleen op onze kamer om te slapen. De rest van de dag zijn we op pad.

Dat vele op pad zijn begon dus al meteen op de eerste dag. We kwamen om half negen aan en waren rond half elf bij het hotel. Daar even onze koffer gedropt, want inchecken kon pas ‘s-middags en toen meteen op pad.

Picadilly Circus - Oxford Street

Stop 1 -Piccadilly Circus en English Breakfast als Brunch

We zijn eerst naar Piccadilly Circus gelopen. Dan kan konden we daar alvast foto’s maken en kan die van de lijst. Daarna gingen we naar Trafalqar Square. Maar eerst nog even een korte tussenstop, want vlakbij Piccadilly Circus, zagen we een restaurant waar je English Breakfast kon eten en aangezien we behalve een banaan om vijf uur ‘s-ochtends nog niet echt hadden gegeten, dachten we: laten we dat maar doen. Het hoort er toch een beetje bij in Engeland en aangezien het inmiddels al bijna twaalf uur ‘s-middags was, viel een vette hap beter te doen dan om echt heel vroeg in de ochtend haha.

English Breakfast

We kregen natuurlijk witte bonen in tomatensaus, een hashbrown, gebakken ei, bacon, worst en toast. Er zat helaas geen bloedworst bij, wat natuurlijk eigenlijk wel hoort. En aangezien ik dat nog nooit had gehad, wilde ik dat eigenlijk wel een keer uitproberen.

Stop 2- Trafalqar Square

Trafalgar Square

Na onze ‘brunch’ zijn we doorgelopen naar Trafalqar Square. Dat is echt een super indrukwekkend plein. Veel straatartiesten en het was natuurlijk bomvol met mensen, want het was al middag en ook nog eens weekend. Aan dit plein zit ook de National Gallery, die we met onze London Pass, gratis konden bezoeken, maar omdat de rij zo lang was, hebben we daar toch maar vanaf gezien.

National Gallery

Stop 3- Buckingham Palace en Wellington Arch

Buckingham palace

We zijn verder gelopen naar Buckingham Palace, de woning van Koningin Elizabeth II. Ook dat moet je natuurlijk gezien hebben als je in Londen bent. Vlakbij het paleis, ook in Hyde park, staat de Wellington Arch. Dit is een Triomfboog. Dus ook daar zijn we langs gelopen.

Wellington Arch

Stop 4 – Shoppen bij Harrods

HarrodsToen we bij Wellington Arch waren, zag ik verschillende mensen voorbij komen met tasjes van Harrods, als vrouw heb ik daar natuurlijk meteen oog voor. Kortom Harrods was hier vlakbij en daar wilde ik natuurlijk naartoe.

Op weg naar Harrods, merkte je meteen al aan de auto’s dat je in een rijkere wijk komt. We zijn ook de nodige dure sportauto’s tegenkomen. Iets waar mijn vriend zijn oog natuurlijk meteen op viel en waar hij nog de nodige foto’s van heeft gemaakt.

Harrods theeHet was erg druk in Harrods en het warenhuis viel ons ook een beetje tegen. We hadden het veel chiquer en bijzonderder verwacht. Wat wel heel gaaf is, is de Egyptian Escalators die helemaal in Egyptische sferen zijn gebouwd. Bij de Harrods Giftshop, heb ik nog een paars blikje thee gekocht als souvenir voor thuis. Ik heb de thee nog niet geproefd, maar bij het openen van het blik, ruikt ie wel erg lekker. Dus ik ben benieuwd.

Stop 5 – Inchecken bij het Hotel

Vanuit Harrods zijn we teruggelopen naar het hotel, omdat we inmiddels konden inchecken. We hebben dus even onze spullen in de kamer neergelegd en nog even uitgerust, voordat we weer op pad gingen.

Stop 6 – Japan Centre

In de straat die van ons hotel naar Piccadilly Circus loopt, zit Japan Centre. Dit is een Japanse supermarkt/toko. Als Japan-liefhebbers, moesten we hier natuurlijk naar binnen. We hebben veel herkenbare dingen gezien, maar (nog) niets gekocht.

Stop 7 – Pizza!

Inmiddels was het bijna tijd voor het avondeten en ik had wel zin in een echte Italiaanse pizza. Die zijn meestal met kaas, dus dat is voor mijn vriend geen optie, omdat hij daar hoofdpijn van krijgt. Maar hij had die avond al een beetje hoofdpijn, dus mocht hij van zichzelf dan ook wel een keer pizza met kaas. We hebben gegeten bij Pizza Toscana Tuscany. We hadden allebei een pizza met parmaham, mozzarella en rucola. Erg lekker!

Pizza

Nog wat rondgelopen door de stad

Harry Potter straatje
Cecil Court

Na het eten vonden we het nog geen tijd om terug te gaan naar het hotel. Dus we zijn naar Leicester Square gelopen, waar de M&M Store zit, maar die ging helaas net sluiten. We zijn toen nog maar even naar twee straatjes gelopen waar de winkelstraatjes in de films van Harry Potter op gebaseerd zouden zijn. Cecil Court en Goodwin Court. Die laatste was afgesloten en Cecil Court viel een beetje tegen.

Tot slot zijn we over de Hungerford Bridge naar de overkant van de Theems gelopen. Hier vlakbij zit namelijk de BFI IMAX bioscoop van Londen. Mijn vriend wilde deze week in die bioscoop de Guardians of The Galaxy II zien. Deze bioscoop heeft het grootste scherm van heel Groot-Brittannië. Namelijk 520 vierkante meter. We zijn er dus alvast even naar toe gelopen om te kijken hoe laat de film daar draait. Daarna zijn we teruggelopen naar het hotel om nog even te douchen en vervolgens te gaan slapen.