Eten op wintersport in Oostenrijk – Dag 1 t/m 4

Schnitzel met spatzle

De Oostenrijkse keuken is calorierijk. Zeker het eten wat je vaak op de kaart ziet in wintersportgebieden is erg vullend. Maar ja, als je actief aan het skiën en snowboarden bent, verbrand je dit ook wel weer. En natuurlijk is het ook gewoon allemaal heel lekker. Dus ook voor mij genoeg ‘excuses’ om er tijdens de wintersportvakantie van vorige week gewoon lekker van te genieten haha. In deze blogpost een fotoverslag van wat ik tijdens de wintersportvakantie heb gegeten.

Je ziet hier vooral foto’s van het avondeten. Mijn ontbijt bestond elke dag uit een croissantje, een kaiserbroodje en een ei. Voor lunch heb ik soms iets kleins gegeten in een restaurant op de piste. Of gewoon yoghurt en geroosterd in het hotel. ‘S-avonds hadden we in het hotel wel altijd een driegangendiner.

Dag 1 – Reis naar Oostenrijk en aankomst in Ehrwald

Gebakken champignons

Op de eerste dag in Oostenrijk kwamen tegen het einde van de middag aan in Ehrwald. Voor ontbijt en lunch hebben we alleen broodjes gegeten onderweg. ‘s-Avonds was het tijd voor het eerste driegangendiner. Het voorgerecht dat ik had gekozen was gebakken champignons met remouladesaus. Als hoofdgerecht had ik een schnitzel met spätzle en speck-rahmsauce. Het toetje was tiramisu.

Schnitzel met spatzle

Dag 2 – Eerste dag skiën

Oostenrijks Loempia's
Oostenrijks Loempia’s

Na de eerste ochtend op ski’s, had ik natuurlijk behoorlijk wat energie verbruikt. Toch heb ik de lunch beperkt gehouden met een havermoutreep en een appel. Ik wist dat er nog een groot diner aan zou komen en het eten me de vorige avond eigenlijk echt teveel was. Het avondmaal bestond uit als voorgerecht een soort loempiaatjes en als hoofdgerecht vis met tomatenrijst. Erg lekker. Ik heb geen toetje genomen.

Zanderfilet met remouladesaus

Dag 3 – Tweede dag skiën

Roastbeef met remouladesaus

Ook op de tweede volle dag in Oostenrijk heb ik de lunch beperkt gehouden. Ik heb wat yoghurt gegeten en geroosterd brood met boter en suiker. Voor het avondeten had ik als voorgerecht rosbief met remouladesaus. Het hoofdgerecht was eendenborstfilet met sinaasappelsaus, worteltjes en rösti en als nagerecht had ik schwarzwalder kirschtaart. Deze combinatie is zeker het lekkerste menu dat ik heb gegeten op deze vakantie.

Eendenborstfilet in sinaasappelsaus
Schwarzwalder Kirsh Taart

Dag 4 – Derde dag skiën en ruhetag in het hotel

Pizza met ham en champignons

Op de vierde dag dat we in Oostenrijk waren, was het ruhetag in het hotel. Dit houdt in dat we wel gewoon de broodjes voor ontbijt konden krijgen, maar er werd geen avondeten gemaakt. Het personeel is namelijk vrij op de ruhetag. We hebben daarom voor het avondeten pizza´s besteld. Omdat we nu geen voor- en nagerecht hadden, vond ik dat ik van mijzelf ś-middags wel iets uitgebreider mocht lunchen. Daarom heb ik in een restaurant op de piste nog curryworst met brood gegeten en later in het hotel nog wat yoghurt.

Omdat het een erg lange blogpost wordt als ik alle dagen in artikel behandel, splits ik het in twee delen. Wat ik op de overige drie dagen heb gegeten, lees je in een latere blogpost.