Reisverslag Londen – Dag 6 – De laatste uren :-(

London Zoo Leeuwen

Ontbijt Pret-A-Manger-3Alweer de laatste dag in Londen, snik snik… Uiteraard hebben we weer ontbeten bij Pret-A-Manger. Nu had ik een broodje met zalm en ei en een bakje fruit.

Bij het uitchecken vanochtend in het hotel hebben we de koffer nog even apart laten zetten, zodat we die later konden ophalen en nog even een paar uur konden spenderen in Londen.

Camden Town

We zijn met de metro naar Camden Town gegaan. Dit is een hippe, creatieve wijk in Londen waar je diverse winkels, de Camden Market en de Camden Lock Market vind. Op de laatste twee marktjes vind je ook een aantal foodkraampjes. Vooral de foodmarkt op de Camden Lock Market is populair. Maar deze wijk komt pas echt tot leven rond elf uur ‘s ochtends.

London Zoo Pinguin

London Zoo

Daarom zijn we eerst nog even naar de London Zoo geweest. Die ligt vlakbij Camden Town en was toch gratis met onze London Pass.

London Zoo Flamingo's

Uiteindelijk zijn we anderhalf uur in de dierentuin geweest. Het is niet een hele grote dierentuin, dus in die tijd hadden we twee derde van de zoo wel gezien. Maar we wilden natuurlijk ook nog naar Camden Town.

London Zoo Leeuwen

London Zoo Komodoveraan

Winkels in Camden Town

We zijn via de winkelstraat Camden High Street naar de Camden Lock Market gelopen. De winkelpanden aan deze straat zijn allemaal heuse kunstwerken. Halverwege het winkelgebied vind je de Camden Market. Dit is een markt met vooral kleding. Er zitten wel een paar foodkraampjes, maar verwacht er niet veel van.

Streetfood op de Camden Lock Market

Camden Lock MarketOp de Camden Lock Market, bevindt zich de echte food market. Het eten hier is overigens goedkoper dan op bijvoorbeeld de Borough’s Market. Mijn vriend had voor 5 pond een flinke bak met Thais eten. Hierin zaten noedels, twee soorten kip met saus, een paar stukken gefrituurde kip en een loempiaatje.

Ik heb gekozen voor de loaded fries van Hank’s Loaded Fries. Dit lijkt een beetje op een kapsalon, maar dan veel smakelijker haha. Het zijn cajun fries met stoofvlees, kaas, sour cream en hot sauce. Met toppings van pepers en koriander. Het was echt heel lekker.

Camden Street Food Camden Street Food, Loaded Fries

Terug naar huis, maar eerst nog … sushi!

Na al dit lekkere eten zijn we met de metro terug gegaan richting hotel om de koffer op te halen. Onderweg zijn we nog langs Wasabi Sushi & Bento gelopen. Hier hebben we twee doosjes sushi gehaald om aan het einde van de middag op het vliegveld op te eten. Dit werd ons avondeten, omdat we om half zeven (Engelse tijd) vlogen en pas rond half negen (Nederlandse tijd) aankwamen.

Sushi Bento Londen

Terugblik

We zijn op vrijdagavond teruggekomen en in het weekend daarna heb ik alle dagverslagen over Londen uitgeschreven. Dit vind ik altijd leuk om achteraf te doen, omdat het ook een soort reflectie biedt op de vakantie. Wat hebben we een fijne tijd gehad in Londen! En poeh hé, wat hebben we veel gedaan en gezien. En wat hebben we veel lekkere dingen gegeten. Kortom: een fantastische week om op terug te kijken!