Reisverslag Londen – Dag 5 – Een dag vol aanraders in Londen

Thee en Scones

Omdat het zo goed bevalt, vanochtend opnieuw ontbeten bij ‘onze’ Pret-A-Manger. Dit keer met een broodje met bacon en ei en een bekertje yoghurt. Vandaag is een erg geslaagde dag geworden met een paar dingen die ik iedereen aanraadt die naar Londen gaat.

The British Museum

British Museum, LondonNa het ontbijt gingen we naar het British Museum. Wat een gaaf museum is dat! Helemaal zoals je verwacht van een oud, statig museum. Een gigantisch gebouw met veel marmer. En een indrukwekkend grote collectie. We hebben ons vooral gericht op de Egyptische afdeling. Daarna zijn we de top 10 afgegaan die op de plattegrond van het museum stond. Natuurlijk hebben we ook nog even de Japanse afdeling meegepakt. Alles zien is in één bezoek niet mogelijk. Dus als we een volgende keer naar Londen gaan, komen we zeker nog terug bij dit museum.

British Museum

The British Library

British Library, LondenVanuit het museum zijn we naar The British Library gelopen. Het gebouw is van buiten moderner dan je zou verwachten van de nationale bibliotheek van het Verenigd Koninkrijk. Helaas mag je als bezoeker niet bij in de ruimtes komen waar de bibliotheekcollectie is. Daarvoor moet je lid zijn van de bibliotheek. We hebben nog wel een tentoonstelling met de mooiste en belangrijkste boeken uit de bibliotheek bezocht.

British Library

Platform 9 ¾

Platform 9 3/4, LondenVlakbij The Britisch Library ligt het station Kings Cross. Dit is het station waar in de Harry Potter film de Hogwarts Express vertrekt op perron 9 ¾. Bij een muur in het station is het perron aangeven en kun je een foto van jezelf laten maken. Dat hebben we niet gedaan, maar we zijn er wel even langsgelopen aangezien we toch in de buurt waren.

Bakerstreet

221b Bakerstreet, LondenVanaf Kings Cross zijn we met de metro naar Bakerstreet gereisd met de metro. Deze straat is bekend van de detective Sherlock Holmes die op 221B Bakerstreet woonde in de verhalen van Sir Arthur Conan Doyle. Op deze plek is een Sherlock Holmes museum en shop gevestigd.

Tardis in Londen?

Mijn vriend is een trouwe kijker van de tv-serie Doctor Who. Hij had op internet opgezocht dat er in Londen een Tardis (de blauwe police office box, waarin de Doctor tijd reist) zou staan. Dit zou bij Earl’s Court Station zijn. We zijn hier met de metro nog even naartoe gegaan, maar helaas stond de Tardis er niet.

Thee en scones

Thee en SconesWe zijn dus maar weer verder gereisd met de metro. Terug naar Piccadilly Circus. In een restaurantje daar vlakbij hebben we thee gedronken en scones gegeten. Zoals het hoort bij een afternoon tea. De scones waren erg lekker en nog een beetje warm, wat ze extra lekker maakt.

Rustpauze in het hotel

Hierna zijn we nog even naar ons hotel te gaan om uit te rusten. Mijn vriend was die dag jarig. Dus hij zou uitzoeken waar we die avond gingen eten. Hij wist al wel dat hij sushi wilde eten, maar met behulp van de wifi van het hotel, moest hij natuurlijk nog even een goed restaurant uitkiezen. Het is uiteindelijk restaurant Kyoto geworden.

Hemelse sushi!

Ook dit is een absolute aanrader als je in Londen bent. De sushi is heerlijk. Bijna net zo lekker als in Japan. We wisten al meteen dat het goed zat, omdat er alleen maar Japanners in de bediening staan en bijna iedereen die in het restaurant zat Japans was. Dan moet de sushi wel goed zijn. En dat was het dus ook. Super lekker! En ook nog eens redelijke prijzen. Dus onze avond kon niet meer stuk.

2 Antwoorden op “Reisverslag Londen – Dag 5 – Een dag vol aanraders in Londen”

1. In Glasgow zijn er nog een paar ’tardissen’ , soms zelfs omgebouwd tot koffieshopje. Heel toepasselijk Coppuchino genaamd 😀

1. Thanks voor de tip! Als we een keer in Glasgow zijn, gaan we er zeker ééntje bezoeken 🙂